Tapahtumat kevätkausi 2020

Jäsenkokouksemme ovat joka kuukauden kolmantena maanantaina Tammisalon kirkolla (Väylänrinne 1, 00830) alkaen klo 13. Kahvista ja pullasta peritään tällä hetkellä 2.50€. Herttoniemen metroasemalta bussi 83 tuo kirkolle eli pysäkki on aivan kirkon lähellä.

Tammikuu ma 20.1.2020 klo 13.00 -15.00 Matti Helminen kaupunginarkistosta kertoo Helsingin historiasta ja Helsingin seudun kartanoista.

Helmikuu ma 17.2. 2020 klo 13.00-15.00 varsinainen kevätkokous. Itä-Helsingin musiikkiopiston musikantti esiintyy. Arpajaiset.

Maaliskuu ma 16.3. 2020 klo 13.00 -15.00 Itä-Helsingin Musiikkiopiston oppilaat esiintyvät. Peruutettu.

Huhtikuu ma 20.4.2020 klo 13:00-15:00 Kaupunkilaisten osallisuutta edistämään on palkattu seitsemän stadiluotsia keväällä 2018. Jokaiselle stadiluotsille on nimetty kaupunginosat, joissa hän vauhdittaa kaupunkilaisten aloitteita sekä auttaa alueen verkostoja löytämään toisensa. Kaakkoisen suurpiirin ja Vuosaaren stadiluotsi Pauli Saloranta kertoo työstään.

Toukokuu ma 18.5.2020 klo 14.00 - 15.00 (huom. aika!) Jäsentapaaminen pidetään perinteisesti ONNITALOSSA Tammisalossa, osoite Mäntypaadentie 28,00830 Helsinki. Perille pääsee bussilla nro 83 Herttoniemen metroasemalta. Lasse Liemola laulaa ja laulattaa. Arpajaiset.

Helsingin vanhusneuvosto tiedottaa: Helsinki-apu, huoli-ilmoitus ja Seniori-infon pidennetty aukioloaika

Hyvät eläkeläisjärjestöjen aktiivit ja uutiskirjeen tilaajat tiedoksi vanhusneuvostolle ja varahenkilöille

Nyt on hyvä jakaa tietoa Helsinki-avusta:

Kaikki avun tarpeessa olevat yli 70-vuotiaat kaupunkilaiset voivat itse soittamalla saada keskustelutukea ja apua asiointiin näissä poikkeuksellisissa oloissa, jotka näyttävät jatkuvan pitkään.

Kaikki yli 80-vuotiaat pyritään siitä numerosta soittamalla tavoittamaan.

Helsinki-avun puhelinnumero on 09 310 10020, ja se palvelee arkisin kello 9–16.

Lisätiedot kaupungin sivuilta:

Myös normaalit avunsaantikanavat toimivat:

Huoli-ilmoituksen voit tehdä, jos lähipiirissäsi on yli 65-vuotias, jonka hyvinvoinnista olet huolissasi ja on ilmeistä, ettei hän itse kykene hankkimaan apua tai ymmärrä avun tarvettaan.

Ohjeet ja linkki Seniori-infon sivuille:  https://turvalomake.hel.fi/huoli-ilmoitus  Huoli-ilmoituksen voi tehdä myös puhelimitse Seniori-infoon, alla olevaan numeroon.

Seniori-infossa on laajennettu aukioloaika. Seniori-info ma‒pe klo 9‒18 puh. 09 310 44556.

Vanhusneuvosto toivottaa kaikille voimia ja kärsivällisyyttä tässä erikoisessa tilanteessa. Viranomaisavun lisäksi keskinäinen auttaminen on nyt tarpeen – turvallisuusohjeita tarkkaan noudattaen! Monet ikäihmisistä ovat digimaailman ulkopuolella. Onneksi puhelinyhteydet toimivat ja postikin kulkee.

Ystävällisin terveisin,

Helsingin vanhusneuvoston sihteeri