Matkat & Retket

Kevätkausi 2020

11.2. tiistai klo 10:00 Päivikki ja Sakari Sohlbergin kotimuseo

osoite: Kauppiaankatu 11 A 7, kokoontuminen ulko-oven edessä klo 9:50.

Osallistujamäärä on rajoitettu 15 henkeä.

Vierailun jälkeen on mahdollisuus osallistua lounaalle ravintola
Linnankellarissa, hinta 16,00€.

6.3. perjantai klo 12:00 Helsingin Keskustakirjasto Oodi

Kokoontumispaikka: ensimmäinen kerros info-tiskin tuntumassa, jossa opas odottaa meitä.

osallistujamäärä on enintään 25

28.3. lauantai klo 14.00. Aleksanterin teatterissa Giacomo Puccinin ”Turandot"

Opera BOXin Turandot vie ikuisen tarinan tulevaisuuden Kiinaan. Turandot on kuvankaunis prinsessa, joka haastaa kosijansa ratkaisemaan kolme arvoitusta. Väärästä vastauksesta on palkintona kuolema, oikein arvannut saa prinsessan omakseen. Kukaan ei ole koskaan ratkaissut kaikkia. Kaukaisen planeetan prinssi Calaf rakastuu prinsessaan, ja uhkaa kohtaloa hänen vuokseen. Kukaan ei voi saada häntä pyörtämään päätöstään. Mutta tällä kertaa pelissä ei ole vain prinssin oma elämä, vaan kaikkien joita hän rakastaa.

Ohjaus Ville Saukkonen, Kapellimestari Jonas Rannila, lavastus ja projisointi Emil Sallinen ,puvustus Joona Huotari, maskeerauksen suunnittelu Sini Silfvenius -Bart, tuottaja Ville SalonenTurandot – Satu Kristiina Vesa / Emriikka Salonen.

Esitys on italiaksi. Näytökseen on varattu 10 lippua 35 euroa/hlö, eräpäivä 3.3.2020, viitenumero 2639.

16.4. torstai klo 19:00 Polyteknikkojen kuoro 120 vuotta
Radion sinfoniaorkesteri, johtajana Hannu Lintu, piano Igor Levit
Musiikkitalon konserttisali, liput 20,00€, viitenumero 2655
lippuja on varattu 10 kpl

23.4. torstai klo 11:00

Suomalaisen kirjallisuuden seura, Hallituskatu 1, kokoontuminen ala-aulassa klo 10:50

Tiedustelut ja ilmoittautuminen yllämainittuihin tapahtumiin:
Kristina Horiuchi puh. 044 080 9001, kristina.horiuchi(at)gmail.com,
sekä jäsentilaisuuksien yhteydessä.

Maksut yhdistyksen pankkitilille
FI84 1248 3000 2052 56
maksuissa pitää käyttää viitenumeroa.

Kesäteatterimatka Heinolaan torstaina 9.7. 2020

Heinolan kesäteatteri on tullut vuosien mittaan hyvin suosituksi matkakohteeksi riemukkaitten ja korkealaatuisten teatteriesityksien ansiosta. Viime kesän näytökset ovat olleet enimmäkseen loppuun myytyjä. Katsomo on katettu, joten sateetkaan eivät haittaa esityksen katsomista ja näyttelijät osaavat nauttia myös sateessa esiintymisestä.

Tämän kesän esitys Heinolan kateulla kesäteatterilla on kunnon komedia! Rooleissa mm. Risto Kaskilahti, Jonna Järnefelt, Taisto Oksanen ja Anu Sinisalo.

RIEMURAHAT

Kirjoittanut:Ray Cooney

Suomennos:Mikko Viherjuuri

Ohjaus:Kari Heiskanen

Esitysoikeudet:Nordic Drama Corner

Hyvin tavallisen keski-ikäisen pariskunnan elämä mullistuu, kun mies palaa kotiin salkku täynnä rahaa. Metrossa gangsterin kanssa laukkua vaihtanut Henry Perkins haluaa heti pakata tavaransa ja lähteä vaimoineen varhaiseläkkeen viettoon. Erinäiset sattumukset kuitenkin viivyttävät matkalle lähtöä. Joesta löytyy sementtipainoissa upotettu mies, joka kantaa salkussaan Henryn eväsleipää  ja henkkareita. Poliisi, taksikuski ja illalliselle saapuva tuttavapariskunta vedetään mukaan selkkaukseen

Kaakkois-Helsingin seniorit ry  on varannut 30 lippua. Lähdemme Pohjolan Matkan bussilla Mikonkadun pysäkiltä Helsingistä klo 7.30  Helsinki - Lahti ja Heinola -Helsinki.

Lahdesta jatkamme laivalla M/S Suomen Neito klo 9.00 matkustajasatamasta kohti Heinolaa  kahden kanavan laivareitillä Lahti - Heinola, nautimme laivalla lounasbuffen, alkoholittomat ruokajuomatjuomat  ja muut virvokkeeet lisämaksusta sekä tietenkin kauniista kesäisestä maisemasta. Heinolan laivarannasta kesäteatterille on noin 10 min kävely. Laiva saapuu satamaan klo 13.30 ja teatteriesitys alkaa klo 14.00. Teatterin väiajalla meille on varattu kahvit WPK-talossa teatterin yläpihalla. Näytelmän jälkeen bussi odottaa meitä kotimatkalle. Matkalla voimme pysähtyä esimerkiksi Mäntsälässä Juustoportissa, jossa voi maistella Juustoportin juustoja ja ostaa vaikka parhaat päältä kotiin tuomiseksi. Helsingissä olemme noin. klo 19.00

Sitovat ilmoittautumiset:  yhdistyksemme jäsentilaisuudessa 20.1. , 17.2., 16.3. tai sähköpostilla kristina.horiuchi@gmail.comtai paasiomarja@gmail.com, kerro nimesi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja erikoisruokavaliot (kaikki ruuat ovat ovat laktoosittomia ja gluteenittomia). Ilmoittautumisen yhteydessä saat viitenumeron jolla maksat Kaakkois-Helsingin seniorit ry:n pankkitille  FI84 1248 3000 2052 56.  Sitovat ilmoittautumiset 40€ 15.3.2020 ja loppusumma 87€ viimeistään 1.6.2020. Voit myös maksaa koko summan 127€ jo 15.3.2020 maksun yhteydessä. Maksujen viitenumero on 2642.

Matkallemme voi ilmoittautua muidenkin senioriyhdistysten jäseniä ja jos halukkaita osallistujia ilmoitautuu enemmän kuin varaamamme 30 henkilöä niin voimme saada lisäpaikkoja vielä helmikuun aikana. Matkan vastuullinen järjestäjä on Pohjolan Matka.

Lisätietoja esityksestä: https://www.heinola.net/