Teatteri

Ti 24.3. 2020 kello 14.00 Kansallisteatterin näytös ”Musta laatikko 15”. Peruutettu/siirretty.

Varattu 20 lippua hintaan 34 euroa/hlö, eräpäivä 6.3.2020, viitenumero 2626. Ilmoittautumiset Virpi Weide.

Musta laatikko tarjoaa laatujournalismia ainutkertaisena elävänä esityksenä. Huippusuosittujen iltojen aikana kuullaan kymmenkunta tositarinaa, joita ei ole aiemmin Helsingin Sanomissa tai muualla kerrottu. Kertojina ovat HS:n toimittajat ja kuvaajat.

Musta laatikko etenee kuin sanomalehti: aiheiden kirjo sekä yllättää että viihdyttää. Ulkomaanreportaasista siirrytään sujuvasti kulttuuriaiheisiin ja humoristista kolumnia voi seurata kuvajournalistin koskettava minidokumentti. Esitykset päästävät yleisön myös toimittajien ja kuvaajien työn kulisseihin.”Ja kuten muutoinkin työssämme, myös kaikki lavalla kuultava ja nähtävä on aina totta”, kertoo Jaakko Lyytinen, joka on HS:n toimittaja ja yksi Mustan laatikon tuottajista.

Esitykset kestävät noin kaksi ja puoli tuntia, ja sen jälkeen tekijät kutsuvat yleisön jatkamaan iltaa kanssaan hetkeksi suuren näyttämön lämpiöön. Musta laatikko palkittiin vuonna 2018 Bonnierin journalistipalkinnolla vuoden journalistisena tekona.

La 28.3. 2020 kello 14.00. Aleksanterin teatterissa Giacomo Puccinin ”Turandot ”

lähemmät tiedot löytyvät Matkat & retket -sivulla. Ilmoittautuminen matkavastaaville.

To 9.7.2020 teatterimatka Heinolan kesäteatteriin ”Riemurahat”

Corneryvin tavallisen keski-ikäisen pariskunnan elämä mullistuu, kun mies palaa kotiin salkku täynnä rahaa. Metrossa gangsterin kanssa laukkua vaihtanut Henry Perkins haluaa heti pakata tavaransa ja lähteä vaimoineen varhaiseläkkeen viettoon. Erinäiset sattumukset kuitenkin viivyttävät matkalle lähtöä. Joesta löytyy sementtipainoissa upotettu mies, joka kantaa salkussaan Henryn eväsleipää  ja henkkareita. Poliisi, taksikuski ja illalliselle saapuva tuttavapariskunta vedetään mukaan selkkaukseen.

Katsomo on katettu, joten sateetkaan eivät haittaa esitysksen katsomista ja näyttelijät osaavat nauttia myös sateessa esiintymisestä. Rooleissa mm. Risto Kaskilahti, Jonna Järnefelt, Taisto Oksanen ja Anu Sinisalo.

Teatterimatkalle on varattu 30 lippua. Aloitamme retken Pohjolan Matkan bussilla Mikonkadun pysäkiltä Helsingistä klo 7.30 Lahteen. Jatkamme laivalla M/s Suomen Neito klo 9.00 Lahden matkustajasatamasta kahden kanavan laivareittiä pitkin kohti Heinolaa. Laivalla nautimme lounasbuffen ja nautimme tietenkin kauniista kesäisestä maisemasta. Heinolan laivarannasta kesäteatterille on noin 10 min kävely. Laiva saapuu satamaan klo 13.30 ja teatteriesitys alkaa klo 14.00. Teatterin väliajalla meille on varattu kahvit WPK- talossa teatterin yläpihalla. Näytelmän jälkeen bussi odottaa meitä kotimatkalle. Matkalla voimme pysähtyä esimerkiksi Mäntsälässä Juustoportissa, jossa voi maistella Juustoportin juustoja ja ostaa vaikka parhaat päältä kotiin tuomiseksi. Helsingissä olemme noin. klo 19.00

Sitovat ilmoittautumiset yhdistyksemme jäsentilaisuuksissa 20.1, 17.2. tai 16.3., myös sähköpostilla kristina.horiuchi(at)gmail.com tai paasiomarja(at)gmail.com, kerro nimesi, puhelinnumerosi ja mahdollinen sähköpostiosoitteesi ja erikoisruokavaliosi, retkellä kaikki ruuat ovat ovat laktoosittomia ja gluteenittomia.
Osallistumismaksun voi maksaa osissa: 40 € 15.3.2020 ja loppusumma 87 € viimeistään 1.6.2020.   Voit myös maksaa koko summan 127 €  jo 15.3. 2010 yhteydessä.
Matkallemme voi ilmoittautua muidenkin senioriyhdistysten jäseniä ja jos halukkaita osallistujia ilmoitautuu enemmän kuin varaamamme 30 henkilöä, niin lisäpaikkoja on vielä helmikuun aikana mahdollista saada.

Matkan vastuullinen järjestäjä on Pohjolan Matka. Nautitaan yhteisestä kesämatkasta ja kanavaristeilystä sekä iloisesta teatteriesityksestä! Muista myös voimassaoleva matkavakuutus!

Tiedustelut ja ilmoittautumiset:

teatteri- ja elokuvavastaava Virpi Weide, p. 050 357 4247, virpiweide(at)hotmail.com

Maksut yhdistyksen pankkitille

FI84 1248 3000 2052 56

Maksuissa pitää käyttää viitenumeroa.

Lavaklubi on Kansallisteatterin baari ja klubi, jossa viihtyy musiikki- ja teatteriyleisön lisäksi myös teatterin oma väki. Ohjelmailloissa on luvassa muiden muassa bändejä, demoja, monologi-iltoja, jazzia, elokuvia, lauluesityksiä, keskustelua taiteesta & yhteiskunnasta.

Lavaklubi on avoinna ti ke to kello 17 – 24, pe ja la 17 – 02.

Ohjelma on nähtävissä Kansallisteatterin Internet –sivuilla.

Liput ovat ennakkoon myynnissä Kansallisteatterin lippumyymälässä ja esitysiltoina Lavaklubin ovelta, saman illan teatterilipulla ilmainen sisäänpääsy.